THEMA:ZOMER – ST-JAN – ‘VUUR en LICHT’
TAAL:
- Zomersprookje
- Aanbod nieuwe prentenboeken klasbib in thema
- Rijmen en vingervers
- Verhaal van Tatatoek vertellen.
MUZISCHE VORMING:
- Graskronen vlechten
- St-Jan- en zomerliederen zingen en beleven
- Boetseren met klei
- Afwerken van alle individueel kunstzinnig werk
- Mappen maken; naaien en betekenen
- Drama: opvoeren van sprookje, de zeven raven, als eindtoneel
- Zomerliederen zingen en beleven
- Musiceren
SPORT EN SPEL:
- Euritmie
- Volksspelen
- Psycho-motoriek; fijne vingermotoriek: naaien, vingerspel, vlechten
- Allerhande klapspelen (lateralisatie, overkruisen,…)
- rondedansen oefenen vr St.- Jan
- oudsten; vuurdans oefenen
- Waterspelen bij mooi weer
WISKUNDIGE INITIATIE:
- Gedaanteverwisseling van vlinder - ei – rups - cocon herkennen en waarnemen
- Spel met eenvoudige spelregels en opdrachten juist kunnen uitvoeren
WERELDORIËNTATIE:
- Schoolreis met de kleuters: Daguitstap naar (nog niet bepaald)
- St-Jansfeest vieren
- Verkeersopvoeding
- Spel met water
- Bellenblazen
- Afscheid vieren van de oudste kleuters
- jaartafel: Groene achtergrond met eventueel kleuraccenten. Bloemenkinderen, een bos bloemen, vlinders, bijenkorf en bijtjes. Een Witte lelie en een rode roos voor Sint-Jan.
Maak jouw eigen website met JouwWeb